Περιστέρι - Νέα Φιλαδέλφεια/Χαλκηδόνα: Βίοι Παράλληλοι ή ...; Υπερκοστολόγηση 49% στην κατασκευή του Δημαρχείου Νέας Χαλκηδόνος, 120% στο Δημαρχείο Περιστερίου

Ή η “άμωμος” τοπική αυτοδιοίκηση προσπαθεί να διορθώσει την διαγωγή της και τα κακώς κείμενα ή όπως γίνεται συνήθως να θέσει ζήτημα συμψηφισμών. Δεν εξηγείται αλλιώς ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα πληθαίνουν οι δηλώσεις διαφόρων τοπικών Αρχόντων για τα κακώς πεπραγμένα των προηγούμενων δημοτικών αρχών που οι ίδιοι διαδέχθηκαν.Χρειάσθηκε βέβαια να περάσει ένα ολόκληρος χρόνος και λίγο παραπάνω για να δουν φως και να ανακαλύψουν την “υπέρτατη αλήθεια”.

Τελευταίος, σ' αυτό το γαϊτανάκι αποκαλύψεων αλήθειας ο Δήμαρχος Φιλαδέλφειας – Χαλκηδόνος κ. Άρης Βασιλόπουλος που ξαφνικά “διαπίστωσε” υπερκοστολόγηση κατά 49% (!!!) στην κατασκευή Δημαρχείου Νέας Χαλκηδόνος, από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή του κ. Χιωτάκη. 

Σύμφωνα με όσα ο ίδιος αποκάλυψε μέσω Twitter, -άλλη μόδα αυτή για τους αιρετούς που κατέχουν σημαντικές δημόσιες θέσεις-, οι σχετικές έρευνες θα ξεκινήσουν το Φθινόπωρο και προειδοποιώντας πως, «θα κλάψουν μανούλες...». «Το ερχόμενο Φθινόπωρο ανοίγουμε το φάκελο του Δημαρχείου της Νέας Χαλκηδόνας και πώς η υπερκοστολόγηση έφτασε το 49%», έγραψε στο twitter ο Δήμαρχος, για να προσθέσει: «Αναμένεται να κλάψουν αρκετές μανούλες...». 

Το γιατί έκανε τώρα την σχετική δήλωση, όπως και το πως έγινε αντιληπτό ότι υπήρξε υπερκοστολόγηση στην κατασκευή του Δημαρχείου της πόλης του, αφού σύμφωνα με τις δηλώσεις του δεν έχει ακόμη ανοίξει ο σχετικός φάκελος, ο κ. Δήμαρχος δεν θεώρησε σκόπιμο να διευκρινίσει. 

Περιστέρι: Υπερκοστολόγηση που φθάνει στο 120% και .... 

Από την άλλη, στο Περιστέρι, την πόλη των ανέργων αλλά και της δημοκρατικής αριστεροφροσύνης, η υπερκοστολόγηση του Νέου Δήμαρχείου είναι πιστοποιημένη και μάλιστα φθάνει σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ίδιου του δήμου στο 120% περίπου, αλλά όλως περιέργως κανένας δημοτικός σύμβουλος δεν το έχει θέσει ως θέμα μέχρι σήμερα, προκειμένου η διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη να το αιτιολογήσει. 

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία που έχουν αρκετές φορές γνωστοποιηθεί εγγράφως, το νέο Δημαρχείο της πόλης ξεκίνησε με αρχικό προϋπολογισμό 7.450.000 περίπου ευρώ, -αν δεν μας απατά η μνήμη μας-, για να καταλήξει στην ολοκλήρωσή του στα 15.500.000 ευρώ περίπου. 

Το ποσό της υπέρβασης είναι εξωπραγματικό, όπως και να το δει κανένας, φθάνοντας 8.000.000 ευρώ περίπου ή στο 120% του αρχικού προϋπολογισθέντος ποσού. 

Το Vukentra.gr έχει ασχοληθεί κατ' επανάληψη με το θέμα της υπερκοστολόγησης του κόκκινου Δημαρχείου της Πλατείας Δημοκρατίας και έχει αναφερθεί κατ' επανάληψη σ' αυτό, αλλά τόσο από πλευράς της δημοτικής Αρχής του Ανδρέα Παχατουρίδη, όσο και από την πλευρά της αντιπολίτευσης στο δημοτικό συμβούλιο, η στάση που επικρατεί είναι “Άκρα του Τάφου Σιωπή”. 

Τα αίτια της “υπερκοστολόγησης” και οι περίεργες ελλείψεις μελετών ... 

Ή στραβός είναι ο γιαλός τόσο στο κόκκινο Δημαρχείο, όσο και στο κτίριο της Ξυλοτεχνίας, όπου συνέρχεται το Δημοτικό Συμβούλιο της Πόλης, ή στραβά αρμενίζει η ιστοσελίδα μας. 

Σύμφωνα με όσα έδειξε η έρευνα μας για το θέμα, η υπερκοστολόγηση κατά 8.000.000 ευρώ περίπου του κόκκινου Δημαρχείου, αποδίδεται από τις αρμόδιους αντιδημάρχους στα εξής: 

α) Ανεύρεση υπογείων υδάτων στα θεμέλια του κτιρίουκαι η ανύπαρκτη εδαφολογική μελέτη 

Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της αρμόδιας αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών, - κατά την προηγούμενη δημοτική περίοδο-, όπως αυτοί διατυπώθηκαν σε προφορική ερώτηση του Vukentra.gr, κατά την εκσκαφή των θεμελίων του νέου Δημαρχείου αναβρέθηκαν πολύ μεγάλες ποσότητες υπογείων υδάτων και χρειάσθηκαν ειδικές τεχνικές και πολύ μεγάλου κόστους παρεμβάσεις, από την ανάδοχο εταιρία, προκειμένου να επιλυθεί το πρόβλημα αυτό, αφού ο κτίριο δεν μπορούσε να μετακινηθεί. 

Κατά την σύγχρονη επιστήμη κατασκευής δημοσίων κτιρίων, εφόσον κατά την εκσκαφή των θεμελίων τους προκύψει ένα τέτοιο πρόβλημα, τα έργα σταματούν προσωρινά προκειμένου να υπάρξει νέα εδαφολογική μελέτη για την ακριβή αποτύπωση του προβλήματος. Με βάση τα ευρήματά της, συντάσσεται νέα ειδική μελέτη θεμελίωσης, που αφού κοστολογηθεί μπαίνει σε εφαρμογή από τον ανάδοχο κατασκευαστή. Με αυτή τη διαδικασία, αλλά και τα τεχνικά στοιχεία που προέκυψαν, υπάρχει ακριβής γνώση για τις τεχνικές κατασκευαστικές λύσεις που δόθηκαν, τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν, όπως επίσης και το συνολικό κόστος της παρέμβασης στη θεμελίωση του δημόσιου κτιρίου. 

Στην συγκεκριμένη περίπτωση και σε ότι αφορά το κόκκινο Δημαρχείο, εδαφολογική μελέτη για τα υπόγεια ύδατα που βρέθηκαν δεν υπάρχει στον φάκελο που διατηρεί για το έργο η αρμόδια τεχνική υπηρεσία του Δήμου. Το τί περιλάμβαναν οι τεχνικές εργασίες που έγιναν, είναι απλώς άγνωστο, αφού όλα καλύφθηκαν κάτω από την βεβαίωση του επιβλέποντος το έργο μηχανικού με τίτλο “αφανείς εργασίες”. Με απλά λόγια ο επιβλέπων μηχανικός υπέγραψε ότι έγιναν οι εργασίες αποβολής των υπογείων υδάτων και θεμελίωσης του έργου, αυτές στην συνέχεια, όπως είναι φυσικό καλύφθηκαν και κανείς δεν μπορεί πλέον εκ των υστέρων να τις επιμετρήσει και αποτιμήσει.


Η πεζοδρόμηση της οδού Καραθοδωρή και η έλλειψη αρχιτεκτονικής μελέτης

Κατά την ανέγερση του νέου Δημαρχείου Περιστερίου, προέκυψε η ανάγκη ή μάλλον η ιδέα για την πεζοδρόμηση της οδού Καραθεοδωρής, που άπτεται της δυτικής πλευράς του κτιρίου. Όχι βέβαια, ότι αυτό είναι κακό, ίσα, ίσα μάλιστα, αφού έτσι δημιουργήθηκε ένας ενιαίος χώρος, απαλλαγμένος από κίνηση οχημάτων γύρω από το δημαρχείο της πόλης.

Η λεπτομέρεια, όμως, στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι αυτή η πεζοδρόμηση δεν περιλαμβάνονταν στην αρχική μελέτη και στην προκήρυξη κατασκευής του νέου Δημαρχείου, αλλά προέκυψε και προστέθηκε μετά την ανάθεση κατασκευής του στην ανάδοχο εταιρία. Ανατέθηκε μάλιστα στον ίδιο κατασκευαστή, ως νέο τμήμα του έργου, χωρίς διαγωνισμό με απευθείας ανάθεση, χωρίς την ύπαρξη αρχικής αρχιτεκτονικής μελέτης και προϋπολογισμού.

Το ποιος έδωσε τις οδηγίες μορφοποίησης της οδού Καραθεοδωρή, ποιος όρισε τις τεχνικές προδιαγραφές κατασκευής της και ποιος όρισε τις προδιαγραφές των υλικών που χρησιμοποιήθηκαν είναι σήμερα άγνωστο, αφού στον σχετικό φάκελο του έργου δεν υπάρχουν, πέραν των τιμολογίων και των καταστάσεων πληρωμής του έργου πεζοδρόμησής της κανένα άλλο στοιχείο. Όπως δεν υπάρχουν στοιχεία για τον αρχικό προϋπολογισμό και το συνολικό κόστος της πεζοδρόμησης της συγκεκριμένης οδού, που σημειωταίον δεν ξεπερνά τα 100 – 120 μέτρα.

Οι ατέλειες κατασκευής, οι ελλείψεις, οι αλλαγές χρήσεις, οι πρόσθετες κατασκευές και η κακή ποιότητα κατασκευής

Παρατηρώντας κάποιος, -έστω και με απλές τεχνικές γνώσεις-, το κτίριο του (νέου) Δημαρχείου Περιστερίου διαπιστώνει ότι πέντε χρόνια μετά την προσωρινή παραλαβή του και την εγκατάσταση σ' αυτό υπηρεσιών του Δήμου, οι ελλείψεις κατασκευαστικής ολοκλήρωσής του, αλλά και αλλαγής χρήσης των χώρων του είναι πολύ εμφανής.

α) Κλιμακοστάσιο και υπόγειος σταθμός αυτοκινήτων: Παραμένουν ανολοκλήρωτα κατασκευαστικά με τις επιφάνειες τους να είναι γυμνές με το αρχικό απλό τσιμέντο κατασκευής τους, χωρίς καν βαφή των επιφανειών των τοίχων που τις περιβάλλουν, που ακόμη και σήμερα, πέντε χρόνια μετά την αποχώρηση του κατασκευαστή παραμένουν με το λεγόμενο “μαρμάρινο” επίχρισμα τους. Στέλεχος των τεχνικών υπηρεσιών που μέχρι πρότινος ήταν επιφορτισμένο με την διαδικασία οριστικής παραλαβής του κτιρίου, δήλωσε στο Vukentra.gr, ότι η μελέτη κατασκευής του νέου Δημαρχείου προβλέπει και ορίζει για τους συγκεκριμένους χώρους “βιομηχανικά δάπεδα” και όλα έχουν καλώς.Βέβαια, αν το συγκεκριμένο στέλεχος “βαφτίζει το κρέας ψάρι” είναι στην κρίση του καθενός, πόσο μάλλον που αυτό είναι πολύ εμφανές. Σημασία έχει ότι οι δύο αυτοί χώροι παραμένουν “γυμνοί” και ημιτελείς σύμφωνα με την κατασκευαστική τεχνική επιστήμη...

β) Η έξοδος κινδύνου που έγινε “κυλικείο” για την Πλατεία Δημαρχείου: Στο υπόγειο του Δημαρχείου, ως γνωστόν, λειτουργεί το θαυμάσιο Θεατράκι ή άλλως αίθουσα εκδηλώσεων του δημαρχείου 230 περίπου θέσεων. Ως τέτοιας μορφής και χρήσης αίθουσα δημοσίων εκδηλώσεων, θα πρέπει υποχρεωτικά από το νόμο να διαθέτει θύρες άμεσης εκκένωσης ή κινδύνου. Αυτός ήταν και ο λόγος που στην αρχιτεκτονική μελέτη του κτιρίου ο χώρος εμπρός από την διπλού φύλλου είσοδό του, είχε προβλεφθεί κοινόχρηστος ελεύθερος χώρος με άμεση πρόσβαση στους ελεύθερους χώρους της Πλατείας Δημοκρατίας. Αυτή η πρόβλεψη είναι που επέτρεψε να δοθεί άδεια χρήσης του από την αρμόδια επιτροπή θεάτρων, εκτός αν οι πληροφορίες που έχει στην διάθεση της η ιστοσελίδα μας είναι ψευδείς και τέτοια άδεια δεν υπάρχει, οπότε στην περίπτωση αυτή είναι παράνομη η χρήση του χώρου για εκδηλώσεις κοινού.

Τον χώρο αυτό, πριν δύο περίπου χρόνια, η Δημοτική Αρχή Παχατουρίδη τον έκλεισε διαμορφώνοντας κατάστημα ψυχαγωγίας (καφετέρια) και μετά από σχετικό πρόχειρο διαγωνισμό τον παραχώρησε έναντι μηνιαίου μισθώματος σε ιδιώτη επιχειρηματία. Δεν θα υπήρχε τίποτα κακό ή αν θέλετε τίποτα παράνομο, αν το “κλείσιμο” ή μάλλον η διαμόρφωση σε κλειστό χώρο και μάλιστα σε κατάστημα προσέλευσης κοινού, του συγκεκριμένου σημείου του (νέου) Δημαρχείου, δεν εξαφάνιζε τον προβλεπόμενο από την αρχική μελέτη “χώρο διαφυγής ή εκκένωσης” του θεάτρου που λειτουργεί στο σημείο αυτό. Αντ' αυτού και προκειμένου να υπάρχει έξοδος κινδύνου στην αίθουσα εκδηλώσεων, οι υπηρεσίες του δήμου έχουν οριοθετήσει και σημάνει με φωτεινή επιγραφή, ως θύρας εξόδου ή κινδύνου, θήρα του μικρού θεάτρου που, όμως, επικοινωνεί απο0κλειστικά και μόνο με την αίθουσα του υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων του Δημαρχείου, κάτι που δεν επιτρέπεται, - εκτός αν εμείς έχουμε λάθος πληροφόρηση-, από τους κανονισμούς και τη νομοθεσία που ισχύει.

Για το θέμα, το μόνο που η ιστοσελίδα μας μπορεί να πει είναι να διατυπώσει μόνο μία ευχή: “Να μην υπάρξει ποτέ κανένα περιστατικό που να απαιτήσει άμεση και γρήγορη εκκένωση του θεάτρου – αίθουσας εκδηλώσεων”, γιατί τότε.... αν και πρέπει να σημειώσουμε ότι το κόστος διαμόρφωσης του χώρου σε κατάστημα ουδέποτε επιβάρυνε και συμπεριλήφθηκε στο συνολικό κόστος κατασκευής του (νέου) δημαρχείου, αλλά μάλλον εντάχθηκε στις δαπάνες αυτεπιστασίας του Δήμου, όπου όλα γίνονται με απευθείας αναθέσεις.

γ) Κάγκελα, Κάγκελα, Κάγκελα παντού....

Πιθανόν να πρόκειται για λόγους προστασίας της λαοπρόβλητης δημοτικής αρχής, πιθανόν, όμως, να ισχύει αυτό που ειπώθηκε, ότι δηλαδή έπρεπε να βρεθεί τρόπος απομάκρυνσης των εφήβων που έπαιξαν με διαφόρους τρόπους στα σκαλοπάτια της εισόδου του νέου Δημαρχείου, πόσο μάλλον από την στιγμή της κατάργησης της θέσης των δημοτικών φυλάκων. Όποια, όμως και από τις δύο εκδοχές να ισχύει, γεγονός είναι ότι οι δημότες της πόλης αντίκρισαν ένα πρωινό τις εισόδους του νέου Δημαρχείου να περιβάλλονται από κάγκελα που ξεπερνούν σε ύψος τα 1.5 μέτρα, καθιστώντας το το μοναδικό Δημαρχείο Ελληνικής πόλης με προστατευτικά εξωτερικά μεταλλικά “κάγκελα”. Να σημειωθεί ότι και στην περίπτωση αυτή, δεν υπήρξε αρχιτεκτονική ή άλλου είδους μελέτη, όπως επίσης το κόστος κατασκευής και τοποθέτησής τους, εντάχθηκε μάλλον στις δαπάνες αυτεπιστασίας του Δήμου.

Η οριστική Παραλαβή του Νέου Δημαρχείου και η νέα πυροσβεστική μελέτη στον συνήθη “ύποπτο”

Το (νέο) Δημαρχείο Περιστερίου ουδέποτε μέχρι σήμερα έχει παραληφθεί οριστικά από τη Δημοτική Αρχή Παχατουρίδη, αν και μέχρι τώρα έχει εγκαινιασθεί δύο και κατά άλλη εκδοχή τρεις φορές. Μέχρι σήμερα λειτουργεί με προσωρινή παραλαβή, γεγονός που απαλλάσσει την δημοτική αρχή να διαθέτει τις προβλεπόμενες άδεις και ειδικά αυτή της “Ενεργητικής και Παθητικής Πυροπροστασίας”.

Ακόμη, η κατάσταση αυτή, δεν υποχρεώνει την δημοτική αρχή να ζητήσει την αποκατάσταση πιθανών τεχνικών αστοχιών και κατασκευαστικών λαθών και παραλείψεων από τον κατασκευαστή του, που τυχόν υπάρχουν. Αυτό ουσιαστικά “βόλεψε” την ανάδοχο Τεχνική Κοινοπραξία που έχει προλάβει να διαλυθεί νομικά, ενώ ο ένας από τους δύο εταίρους της έχει πτωχεύσει και βρίσκεται σε διαδικασία εκκαθάρισης. Αυτό συνεπάγεται ότι αν στην οριστική παραλαβή του κτιρίου βρεθούν κατασκευαστικές αστοχίες ή παραλήψεις, ο δήμος δεν μπορεί να διεκδικήσει τίποτα από τον κατασκευαστή, αφού αφενός οι εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης έχουν επιστραφεί προ πολλού, και αφετέρου δεν υπάρχει αυτός πλέον ως νομική οντότητα. Τόσο καλά είναι τα πράγματα για ένα από τα ποιο σημαντικά περιουσιακά στοιχεία του Δήμου Περιστερίου.

Πρόσφατα, όμως, συστάθηκε Επιτροπή Οριστικής Παραλαβής του Νέου Δημαρχείου, που εκ των πραγμάτων φαίνεται ότι διαπίστωσε ό,τι αυτή δεν είναι δυνατή, αφού οι όροι Ενεργητικής και Παθητικής Προστασίας του Κτιρίου, όπως αυτές ορίζονταν στην αρχική μελέτη, δεν ικανοποιούνται. Εικάζεται ότι αυτό συμβαίνει γιατί υπήρξαν μεταβολές χρήσης των χώρων του, ορισμένες από τις οποίες αναφέρθηκαν ποιο πάνω.

Για τον λόγο αυτό μόλις πριν περίπου 35 περίπου ημέρες, πέρασε από την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου έγκριση δαπάνης για “Μελέτη Τροποποίησης της Ενεργητικής και Παθητικής Προστασίας του Νέου Δημαρχείου”. Όπως δηλώνει, μάλιστα στο εισηγητικό σημείωμα του, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, αυτό απαιτείται γιατί υπήρξε αλλαγή χρήση συγκεκριμένων χώρων του Κτιρίου.

Το ωραίο είναι ότι σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, η συγκεκριμένη μελέτη ανατέθηκε μετά από πρόχειρο διαγωνισμό, στον διαχρονικό μελετητή του δήμου, στον οποίο όλως τυχαίως αναθέτονται όλες οι ανάλογες μελέτες που αυτός έχει ανάγκη, όπως π.χ. αυτές της ανακατασκευής του Κινηματογράφου ΕΦΗ (νυν Κώστα Γραβά). Η ανάθεση θα πρέπει να τονίσουμε ότι είναι απολύτως νόμιμη, αφού η προσφορά του βρέθηκε να είναι μικρότερη κατά 200 περίπου ευρώ (!!!) σε σχέση με τις δύο άλλες που προσκομίσθηκαν.

Τέλος, αν κάποιος έχει τυχόν απορίες για το τι πράττει για όλα αυτή η αντιπολίτευση του Δήμου, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι “δεν έχει κάνει μέχρι τώρα τίποτα”.

Βέβαια, για να πούμε και τα του στραβού τα δίκαι, μέχρι τώρα στο δημοτικό συμβούλιο της πόλης δεν έχει έλθει θέμα για την “Οριστική Παραλαβή” του (νέου) Δημαρχείου, πέραν αυτής της σύστασης διαφόρων επιτροπών.

Όταν, λοιπόν έλθει, τότε θα δούμε και θα γράψουμε...

Μέχρι τότε η υπέρβαση και μάλιστα χωρίς κανένα έλεγχο, κατασκευής του νέου Δημαρχείου έχει ξεπεράσει το 120% και ακόμη αυξάνεται, έστω και αν δεν προστίθονται τα ποσά που δαπανώνται σ' αυτήν...

Εν αναμονή λοιπόν των (πιθανών) νέων εγκαινίων, γιατί οριστική παραλαβή χωρίς εγκαίνια δεν γίνεται, έστω και αν οι δραστήριοι καλοκαιριάτικα αντιδήμαρχοι χρειασθεί αν ξαναβάψουν το κτίριο που ήδη παρουσιάζει φθορές λόγω της κακής ποιότητας κατασκευής του...

Δημ-άρχης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Από το Blogger.